Camping & Crossing on Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Camping & Crossing on Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Camping & Crossing on Fraser Island

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

20 Januari 2016 | Australië, Hervey Bay

Lieve allemaal,

Na Brisbane heb ik doei moeten zeggen tegen de mensen die ik steeds weer tegen kwam. Ieder ging nu een andere weg, dus nu wisten we echt zeker dat we elkaar niet meer gingen zien. Ik was weer als een eenling onderweg naar mijn volgende bestemming 320km verderop: Hervey Bay. Vanaf Hervey Bay vertrekt de ferry naar Fraser Island. Hier ging ik een driedaagse tour doen. Echt alleen was ik dus zeker niet lang.

De rit vanaf Brisbane naar Hervey Bay was ongeveer 7 uurtjes maar we hadden nog een pauze in het midden. Tijdens een korte picknick kwam ik daar mijn Nederlandse kamergenoot uit Brisbane tegen. Blijkbaar hadden we dezelfde bestemming en gingen we die dag erna dezelfde drie daagse tour doen! Super leuk en toevallig weer.

In Hervey Bay aangekomen werd ons verteld dat we zelf boodschappen moesten doen voor de drie dagen op het eiland. Er zijn daar nauwelijks winkels. We gingen samen boodschappen doen en kwamen twee meiden tegen die ook hun boodschappen voor het eiland aan het doen waren. The Lovely sisters from London Abbie en Hollie.

We besloten verder te shoppen met z’n vieren om zo de kosten een beetje te verlagen. Het was nog best pittig om boodschappen voor drie dagen te doen, en al helemaal met in onze achterhoofden dat we niet te veel mee mochten nemen. Maar, onze eerste groepsopdracht hadden we al voltooid!

De dag erna begon onze tour. De 4 wheel drives stonden al op ons te wachten en wij besloten als groep om in de eerste auto te stappen. De gids reed in deze auto. Na een korte rit op het vaste land, gingen we op de ferry voor een dik halfuur en kwamen we op Fraser Island.

Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Er leven veel dingo’s, slangen en spinnen op het eiland. Ondanks dat het omringd was met veel water, mochten we de zee niet in vanwege de haaien die daar leven. Klinkt wel eng hè… en daar gingen wij twee nachten kamperen in primitieve tentjes. Geen elektriciteit, geen internet en geen douches op het eiland. Back to basic maar wel heel gaaf om mee te maken!

Alle drie de dagen hebben we rond gecrost in de 4wd’s. We hebben een aantal prachtige meren gezien, een oud aangestrand schip en een rots gezien wat gemaakt was van loszand.

Het eerste water waar we kwamen was afgelegen. Via een boswandeling kwamen we terecht in een soort woestijn en zagen we plots het meer. In dit meer zwommen kleine visjes die je dode huid aten. Dus, geen douche maar wel een spa op het eiland.

In een ander water, genaamd Champagne Pools (wat een luxe he), kwam het water recht uit de zee door de rotsen in het watertje terecht. Tot slot, mijn favoriete en laatste meer was Lake McKenzie. Het water was zo schoon dat het wel een zwembad leek. Niet alleen het water was schoon, het zand was misschien nog wel schoner. Het zand was zo schoon en fijn dat je je haar hiermee kon wassen en je tanden hiermee kon poetsen. Bizar!

Dus, kamperen op dit eiland klinkt erger dan dat het eigenlijk was.

Trip: 1.300km

Liefs,