After one month... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu After one month... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

After one month...

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

25 September 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Time goes by so fast! Vandaag ben ik precies een maand van huis. Gek idee dat ik al op 1/5 (!!) van mijn reis zit. De laatste dagen is het weer erg omgeslagen van 25 graden en zonnig weer naar nu 13 graden en regenbuien. Vandaar dat ik de afgelopen dagen ziek in bed heb doorgebracht. Eindelijk weer eens tijd om jullie bij te praten over mijn leven in Sydney!

De eerste maand is voorbij gevlogen en heb eigenlijk weinig tijd voor mezelf gehad. Ik heb veel leuke mensen leren kennen in het hostel. We eten vaak samen, gaan samen op stap of zelfs een weekendje weg samen. Twee weken geleden zijn we met een stel Duitsers afgereisd naar de Blue Mountains om daar het weekend door te brengen. Eindelijk eventjes weg uit de drukke stad om van de natuur te genieten. De dag van aankomst begonnen we gelijk met een 4-hourswalk. Met onze korte beentjes en de wil om alles te fotograferen hebben we er een 6-hourswalk van gemaakt. Bijzonder om te ervaren hoe 1.000 traptreden ons van een droog landschap naar een groen bos en uiteindelijk naar een regenwoud wist te leiden. En dat hebben we gevoeld de dag er na. De dag er na zijn we om 4.30 am uit bed gegaan om de zonsopgang vanaf de Drie Zusjes te zien en hebben we ontbeten in één van de Drie Zusjes. Omdat we zo vroeg begonnen hadden we het hele natuurgebied – op een zwarte, dodelijke slang na (ja, hij kroop vlak langs me!) - voor onszelf. Bepakt met eten voor de hele dag hebben we met een rustig tempo een 3-hourswalk gedaan. We hebben gepicknickt op de mooiste plekken en ze werden steeds mooier. Gelukkig hadden we genoeg eten bij ons om zeven keer te picknicken. (:

Afgelopen weekend ben ik met een groep Nederlanders naar Defqon 1.0 geweest. Dat was te gek!! De muziek was geweldig, de sfeer was top en het was vertrouwd om de hele dag Nederlands te kunnen praten. Om bij te komen van de hele dag feesten ben ik de volgende dag naar een ander festival geweest.. Een foodfestival bij het strand Coogee. Prima sfeer en lekker genoten van het weer.

Het hostel –ja, ik zit er nog steeds..- organiseert ook veel leuke activiteiten. Vaak gaan we met een (gratis) partybus naar een club (entree is ook gratis) en drinken we daar wat drankjes (eerste is ook gratis). Probeer daar maar eens ‘nee’ tegen te zeggen. Vanavond staat er een ‘Party Boat’ op de planning. We gaan naar dè haven van Sydney, Darling Harbour, en stappen daar op de partyboat om vervolgens de skyline van Sydney in het donker te bekijken.

Het leven in een hostel zorgt niet alleen voor veel feestjes, maar is ook nog eens goed voor mijn Engels, Spaans, Italiaans en Duits. Veel mensen komen en gaan, maar dit zijn toch wel de vaste nationaliteiten van dit hostel. Ik probeer Nederland zo goed mogelijk te vertegenwoordigen.. als enige Nederlandse in dit hostel. Ik denk dat het aardig lukt, ze lachen namelijk heel hard als ik Nederlands begin te praten. Ik geef ze gelijk. Na een maand Engels praten besef ik eigenlijk hoe vreemd onze taal is en kom ik regelmatig aanzetten met kromme Nederlandse zinnen. Waarvoor sorry!

Met een klein beetje pijn in m’n hart, maar toch ook opgelucht ga ik dinsdag afscheid nemen van het hostel. Het verblijven in een hostel was een geweldige start van mijn reis, maar ook zeker vermoeiend. School verdient iets meer aandacht en ik ben ook wel toe aan mijn eigen plekje. Het veranderen van kamers elke week en het feit dat al mijn kleren nog steeds in m’n koffer zitten is niet ideaal.

Na twee bezichtigingen was het gelijk raak! Ik ga samen met mijn Duitse maatje Dorina verhuizen naar Bondi Junction. Een betere locatie kan ik niet wensen. Bondi Junction is gelegen tussen het strand en de stad. We zitten straks dichtbij een winkelcentrum met verschillende winkels, letterlijk van Apple tot aan de Aldi. Het is een groot huis die we met 13 andere mensen met verschillende nationaliteiten zullen delen. Wat ook heel fijn is, is dat we een supergrote tuin hebben. Zeker met de zomer op komst. Jaloersmakende foto’s volgen nog!

Liefs,
Viev

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 7269

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: