Stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

08 September 2015 | Australië, Sydney

Inmiddels twee weken van huis en al een week werkzaam op stage. Het reizen en sigtseeing doen is heel (heel!) leuk, maar er moet ook gewerkt worden. Want o ja, stagelopen bracht mij helemaal naar Australië... ik zou het haast vergeten.


Dinsdag 1 september was het dan zo ver: ik had mijn eerste dag op stage. Vanaf het hostel - daar verblijf ik nog steeds..- was het een halfuurtje lopen. Maar, zulke afstanden lopen in Sydney is heel normaal. En goed voor de been- en bilspieren. Anyway, ik was ruim een halfuur eerder op kantoor aanwezig en mijn baas was daar erg verbaasd over. Ik was niet alleen een half uur te vroeg, maar zelfs een hele week. Oeps! Gelukkig voor mij viel er wat te onderhandelen en ben ik ook een week eerder klaar met stage. Dat betekent dat ik vanaf midden December kan gaan reizen. (Stiekem nu al zin in)

We werken in een team van ongeveer 15 jonge mensen (lees: tussen de 20 - 25 jaar oud). De meesten zijn, net als ik, nog student en werken hier als stagiair om wat ervaring op te doen. En hoe toevallig, er is zelfs een stagiair uit Nederland! Ik voel me hier dus gelijk thuis, al blijft het vreemd om Engels tegen elkaar te praten als Nederlanders.
Naast hard werken hebben we het ook gezellig met elkaar. Elke dinsdag hebben we tussen de middag een BBQ. Op vrijdag hebben we een “Winestorm”, een brainstorming session met wijn. Afgelopen vrijdag was er nauwelijks sprake van brainstorming, maar gezellig was het zeker. En goed voor de sfeer natuurlijk. En over een maand hebben we een teambuildingsweekend bij SeaRocks, aan de oostkust. Nee, ik mag niet klagen!

Wat ik nou eigenlijk doe op stage? Na een week van alles uitproberen en veel vragen is dat voor mij ook iets duidelijker geworden. Het bedrijf waar ik voor werk, Lead Creation, houdt zich bezig met Online Marketing. Op dit moment werk ik, samen met een collega, aan de Social Media voor een groot HRM bedrijf. Op LinkedIn bekijken we de populaire discussies, wie interessante connecties zouden kunnen zijn en versturen we berichten over de campagnes van onze klanten. In deze wereld draait het allemaal om connecties zoeken, contacten onderhouden en je netwerk uitbreiden. Kortom, de hele dag achter de computer en ’s avonds vierkante ogen.

Mijn werkdag zit er inmiddels op, dus tijd voor een Australisch biertje met mijn Chileense vrienden!

Liefs,
Viev

Tags: Internship, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 7277

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: