Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

26 Augustus 2015 | Hong Kong, Hongkong

Lieve allemaal,

Na enige vertraging kan ik zeggen dat ik veilig en wel in Hongkong ben geland! Mijn reis heeft zo’n elf uur geduurd, maar liep voorspoedig. Aan boord voornamelijk rijst gegeten en Chinese thee gedronken, om alvast een beetje van de Chinese cultuur te proeven. Want zeg ‘ns eerlijk; met een stel Belgen voor je, een aantal Brabanders achter je en een Rotterdammers stelletje naast je aan boord, is het knap lastig om je in te leven in een andere cultuur.

Mijn overstap van 12 uur is alles behalve rustig doen en relaxen. Vanwege de ruime tijd die ik hier in Hongkong heb, vind ik het zonde om – afgezien van de luchthaven – niks van Hongkong te zien. Maar, om tijdelijk de luchthaven te verlaten, moest ik een aantal formulieren invullen. Dat bleek nogal een hele heisa te zijn en was allemaal lastig. Ik, met mijn (dacht ik) gebrekkige Engels - viel vergeleken bij hen trouwens best mee – en mondje op de goede plek probeerde uitteleggen naar welk formulier ik op zoek was. Pingpong snapte mij niet en stuurde me door naar Pangang, die mij ook niet begreep. Misschien lag het aan het Engels spreken, anders waarschijnlijk aan de mondkapjes die ze hier allemaal op hebben.

Maar ach, anderhalf uur later stond ik aan de haven van Hongkong. W-A-U-W! Wàt is het daar moohoooi, èn goedkoop. Vanwege de smog was de overkant haast niet zichtbaar, dan maar in een oude omgebouwde vissersboot erheen. Gaaf joh! Als ik toch in Hongkong ben, wil ik ook wat zien van Hongkong... en die (omgerekende) 50 eurocent voor een retourtje kon ik me ook nog eens permitteren. Vervolgens heb ik nog anderhalf uur gehopt in een hop-on hop-off bus die ons langs de kust en door de smalle straten van Hongkong leidde. Omringd door allemaal selfiesticks, wat resulteerde in een gehele fotoshoot en het uitwisselen van e-mailadressen. Zo zie je maar weer, je reist nooit alleen.

Over vier uurtjes vlieg ik naar mijn eindbestemming. Ben voorlopig wel even klaar met vliegtuigvoedsel, zittend slapen en rondslenteren op vliegvelden. Donderdagochtend lokale tijd rond een uurtje of zeven zal ik in Sydney aankomen om eindelijk mijn voorlopige woonplaats te ontdekken!

Liefs uit Hongkong,
Viev

Tags: Hongkong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 7262

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: