Bye Lead Creation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Bye Lead Creation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Bye Lead Creation

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

18 December 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Mijn laatste stagedag bij Lead Creation alweer! In drie weken vertrekken er in totaal 10 studenten. De één na de ander is al vertrokken dus het kantoor is al aardig leeg. Al mijn taken zijn afgerond of heb ik uit handen gegeven. Vandaar dat ik deze blog aan het schrijven ben tijdens stage..


De tijd is ontzettend hard voorbij gevlogen, wat natuurlijk een goed teken is. Het is voor mij wel een raar idee om hier nu weg te gaan. Stage was voor mij het enige stabiele wat ik hier heb. Het voelde een beetje als mijn thuis, tijdens deze buitenlandervaring. Vandaag is dus niet alleen mijn laatste stagedag, maar ook mijn laatste dag met een vast routine.

Dit was mijn eerste stage en mijn eerste kantoorbaan en hier heb ik zeker van geleerd. Mijn Engels is erg verbeterd, ik heb een stuk meer inzicht gekregen in management en LinkedIn, mijn creativiteit werd een aantal keer flink op de proef gesteld en ik heb een bijdrage mogen leveren aan de promotie van het bedrijf. En ik heb rode wijn leren drinken.

Soms voelde ik mij een beetje de vliegende keeper binnen het bedrijf. Zo hield ik mij bezig met de interne- maar ook externe communicatie binnen het bedrijf, wat voor mijn gevoel soms het bruggetje tussen HR en Marketing was. Wat heel leuk was en voor afwisseling zorgde.

Ook heb ik een hoop over mijzelf geleerd. Vanaf dag één kom je aan in je up en heb je het gevoel dat je jezelf moet bewijzen. Je vraagt iedereen de oren van de kop omdat je zo snel mogelijk alles wilt begrijpen en productief wilt worden. Hartstikke irritant natuurlijk… sorry Renée! Nu het einde nadert, heb ik ook wat stagiaires mogen inwerken en herken ik me wel in hen. Binnen een paar weken van een nieuwsgierig aapje naar een alwetende uil. Time has made a change…

Door een paar weken volop mee te draaien in dit bedrijf, ben ik er ook achter gekomen dat ik geen toekomst wil hebben in de online B2B marketing. De B2B marketing houdt in dat wij, als online marketingbureau, ons bezig houden met de online marketing van business professionals. Hierbij gaat het vooral om relatiemarketing en zaken doen, waar ik niet mijn voldoening in kan vinden. Maar dat geeft niet! Een stage is ook nuttig om erachter te komen welke kant je juist niet op wilt. En afgezien van dat heb ik hier een hele goede tijd gehad met de collega’s!

Ik ga de woensdagmiddag BBQ’s, de vrijdagmiddag Winestorms, de lunchpauzes en - mijn beste weekend in Australië -ons teambuildingsweekend zeker erg missen en ik kan daarom deze stage aanbevelen! Ik ben blij en (een beetje) trots dat ik een promotie video over ons bedrijf heb mogen maken tijdens ons teambuildingsweekend. Deze dient nu niet alleen als promotie materiaal, maar ook als een herinnering!

De video is hier te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=v1pGwY8y9p0

Om dit afscheid niet al te zwaar te maken: ik stap morgenochtend al op het vliegtuig naar Melbourne! Ik had me geen beter eind van mijn stage kunnen wensen dan het beginnen met mijn reis.

Liefs,
Viev

  • 11 Juni 2016 - 15:54

    Roos-Sanne:

    Hoi Vivian, via Google heb ik jouw blog gevonden. Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in een stage bij Lead Creation vanaf februari. Ik heb je een berichtje gestuurd op FB en hoop dat je wat vragen wil beantwoorden :)

    Groetjes Roos-Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 7290

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: