Happy in Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Happy in Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Happy in Aussie

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

21 November 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Na een drukke maar leuke week kon ik niet wachten om mijn blog te schrijven. Hier issie dan!

Op het moment is het hier zaterdagavond en is het weekend in volle gang. De week op stage was qua drukte wisselvallig. Net als het weer in Sydney. Zowel de korte als de lange broeken, de zonnebrandcrème en de paraplu liggen klaar voor gebruik. Maar afgelopen vrijdag was het dan echt zo ver; mijn eerste ontmoeting met de èchte hitte in Australië. Welgeteld 42 (!!) graden. Je kent het wel, zo warm dat je uit je slippers glijdt en je zonnebril niet fatsoenlijk op je gezicht blijft zitten. Probeer dan op het werk je hoofd maar eens koel te houden zonder airconditioning. Verder wil ik niet klagen over het weer hoor, (waar ik wel typisch Nederlands voor ben), want het weekend begon eerder dan geplant vanwege deze hitte.

Nog iets typisch Nederlands; gisteren heb ik dan eindelijk mijn beachcruiser fiets opgehaald! Hij heeft even op zich laten wachten, maar geduld wordt beloond. En wauw, na drie maanden was ik helemaal vergeten hoe fijn het is om te kunnen fietsen! Over mijn oren verliefd op mijn fiets en het plezier wat ik er hier aan heb. Een hele uitdaging, dat wel. Fietsen tussen de auto’s, heuvels af (en helaas op) en natuurlijk fietsen aan de linkerkant. Het eerste ritje naar het strand hebben we overleefd, en er zullen zeker nog meer volgen.

Na deze drukke vrijdag, hebben we in de avond iets relaxed gedaan. Samen met een vriend ben ik naar een “Speak Easy Café”geweest. Hier had ik nog nooit van gehoord tot aan gisteren, het was een hele beleving. Voor de mensen die ook niet weten wat het is; het is een geheim en verborgen café. Deze verborgen cafés zijn rond 1850 uitgevonden toen alcohol drinken nog niet legaal was. Om toegang te krijgen tot deze cafés moet je vaak door een winkel lopen. Bij de Speak Easy waar wij gisteren waren, genaamd “Granny”, moesten we eerst door een Barbershop lopen waarna we een rode deur zagen. Hier moesten we drie keer op kloppen en er werd open gedaan door een oud vrouwtje die vroeg met hoeveel mensen we waren. We werden niet al te enthousiast, maar toch toegelaten tot de kroeg. De Speak Easy Granny zag er inderdaad uit als een woonkamer van een oud omaatje, gelukkig brachten jonge en sociale mensen leven in de brouwerij.

Vrijdagavond in een bijzonder café, zaterdagmiddag in een bijzonder restaurant. Met een aantal vrienden van de vaste vriendengroep zijn we afgelopen middag naar een restaurant in Newton gegaan. Newton is een wijk wat je kunt vergelijken met Europa in het klein met veel hippies. We hebben gegeten in een bijzonder restaurant. Je kiest wat je wilt eten, je geniet van het eten en na afloop bepaal je zelf hoeveel je wilt betalen voor het eten en je rekent anoniem af. Alle bedragen worden geaccepteerd, dus 1 dollar bij wijze van spreken ook. Naar mijn mening was het eten te goed voor 1 dollar ;)

Afgelopen week heb ik mijn reis geplant en geboekt! Direct na mijn stage staat er al een trip de planning. Ingrid woont in Melbourne en daar ga ik haar opzoeken. We hebben elkaar in Hardenberg ontmoet en straks ontmoeten we elkaar hier aan de andere kant van de wereld weer. Kerst, Oud & Nieuw vier ik “thuis” in Sydney. Het nieuwe jaar zal goed beginnen; 1 januari stap ik op de bus en daarmee zal ik de Oostkust afreizen. In totaal heb ik ongeveer vier weken om in 3.200 kilometer alle mooie plekjes en stranden van de Oostkust te ontdekken. En bruin worden, want dat ben ik nog steeds niet.. Ik kan niet wachten!

Liefs,
Viev

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 7283

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: