Australian Dream - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Australian Dream - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Australian Dream

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

28 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Eindelijk weer een update vanaf deze kant van de wereld. Het is zo lang geleden! Waar moet ik beginnen…

Sinds een maand woon ik in een groot, gemengd maar vooral gezellig huis met allerlei verschillende nationaliteiten. Iedereen is in voor een praatje op z’n tijd en we zitten vaak ’s avonds samen in onze tuin. Tijdens het ontbijt zit er altijd wel iemand in de tuin yoga te oefenen, terwijl een ander op z’n gitaar tokkelt. – Ik leef in een droom

Naast de gezelligheid heeft ons huis de perfecte plek in Sydney: Bondi Junction. Voor als je in de buurt bent; LLandaffstreet 51, 2022 Bondi Junction in Sydney. Hooguit 5 minuutjes lopen naar een groot winkelcentrum met allerlei winkels, letterlijk van Aldi tot aan Apple. Een kwartier hardlopen naar Bondi Beach. Wat ik tot nu toe nog te weinig heb gedaan. Vorige week heb ik met mezelf afgesproken om minimaal één keer in de week naar het strand te hardlopen om de zonsopgang te zien. Hier kan het nog. Nu kan het nog. Helaas moet ook dat plan een paar weken wachten; ik heb mijn ringvingerteen gebroken. Wat jammer.

Hoe dat gekomen is? Verwacht vooral geen spannend verhaal.. Tijdens een wandeling langs de kust (Bondi to Coogee walk) op zaterdag waren verschillende sculpturen tentoongesteld. Natuurlijk kon je ervoor kiezen om het geasfalteerde pad te volgen, maar zo stoer als ik was nam ik de alternatieve route met hoge stenen. Uiteindelijk kwam deze weer bijeen met de normale route. Maar om daar weer te komen moest je het hoogteverschil (ongeveer één meter) springen: en dat was de boosdoener. Dus, hardlopen is voor nu even van mijn lijstje, een beachcruiser bike kopen is een beter idee. – Ik leef in een droom

Inmiddels zit ik al op de helft van mijn stage en heb ik het steeds meer naar mijn zin. Op het moment werk ik voor twee klanten in plaats van één en mag meer werkzaamheden doen waar ik echt voor gestudeerd heb. Naast het zoeken en beoordelen van blogposts en reacties, mag ik me nu ook bemoeien met de eigen Online Marketing van het stagebedrijf. Ook hebben we vandaag een eerste exemplaar van ons boek over Online Marketing binnen gekregen. De verschillende hoofdstukken worden omgetoverd in blogposts om via Social Media het boek te promoten. Hier ben ik deels verantwoordelijk voor, net als de videoproductie voor deze onderwerpen. Iets wat precies in mijn straatje past!

Niet alleen de werkzaamheden zijn verbeterd. Twee weken geleden zijn we een lang weekend naar de oostkust geweest onder het mom van Teambuilding. Vier dagen met dertien mensen in het vakantiehuis van de baas vertoeven: een ochtendduik in de zee, grote golven, de zonsopgang vanaf de vuurtoren zien, het hele weekend barbecueën en kaartspellen spelen, veel alcohol en tot slotte marshmallows roosteren boven het kampvuur op het strand. De aftermovie, valt onder mijn verantwoordelijkheid, is binnenkort te zien.– Ik leef in een droom

Elke week vliegt voorbij. Dat is natuurlijk en goed teken, maar tegelijkertijd ook heel jammer want mijn vlucht naar Nederland komt steeds dichterbij. Gelukkig heb ik nog heel veel leuke activiteiten om naar uit te kijken; vrijdag a.s vieren we Halloween op een partyboot en ook wil ik deze week de Harbour Bridge Climb boeken. Ik verveel me voorlopig nog niet hoor!

En met het nieuwe tijdsverschil, op het moment tien uur, is het makkelijker om contact te houden met het thuisfront. Als ik om 9 uur ’s ochtends in de trein naar stage zit, kruipen jullie onder de wol. Als ik om 6 uur in de trein naar huis zit, worden jullie net wakker. Voor mij tijd voor avondeten, voor jullie ontbijt.

Vanaf nu ga ik mijn blog beter bijhouden, beloofd!

Liefs, Viev

  • 28 Oktober 2015 - 14:59

    Riejanne Olsman:

    Wauw!! Wat maakt jij veel mee, prachtig! Dit kan niemand jou meer afpakken! Geniet nog van het verblijf daar. Leuk om je verhaal telkens te lezen. Liefs Riejanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 7275

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: