Hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu Hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Viev inAussie - WaarBenJij.nu

Hello Sydney!

Door: Vivian Bekker

Blijf op de hoogte en volg Viev

31 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Vandaag is het alweer de vijfde dag dat ik in Sydney ben. Time flies when you’re having fun zeggen ze dan altijd. En inderdaad! WOW, wat is Sydney mooi!! Dat zegt natuurlijk iedereen, maar het is ècht zo! Mijn jetlag valt gelukkig ook reuze mee. Tenminste, ik slaap wel veel.. maar dat deed ik in Holland ook…

Donderdagochtend lokale tijd rond acht uur ’s ochtends kwam ik dan eindelijk aan. Eenmaal aangekomen op het vliegveld zou ik de shuttlebus bellen die mij naar mijn hostel zou brengen. Ik liep naar de informatiebalie om te vragen waar de openbare telefoons waren. Ik werd daar geholpen door een klein maar pittig vrouwtje, ze antwoordde op mijn vraag met: “Oh honey, you’re in Australia now.. we don’t have phones here. I’m just joking, give me the number darling. I will call for you.” Dat was dus een warm welkom.. en het bevestigt gelijk wat iedereen mij al vertelde over de Australische mensen: ze willen je echt helpen.

Met de praktische zaken zoals een bankrekening openen, een Australisch telefoonnummer installeren en een Opal-kaart (soort van OV-chipkaart) aanschaffen heb ik gelijk korte metten mee gemaakt. Daarna was het tijd voor een beetje ontspanning en leuke dingen. Het hostel organiseerde een BBQ voor het hele hostel. Hier heb ik een groep Chileense jongens ontmoet. Onder het genot van een aantal biertjes hebben we vreselijk gelachen om onze cultuurverschillen en elkaars ‘vreemde’ talen. Verder heb ik een Nederlands meisje ontmoet en we hebben samen een wandeling gemaakt vanuit de stad via Darling Harbour naar het Opera House. Toen pas besefte ik me dat ik echt in Sydney ben. Met prachtig uitzicht, gezellige Nederlandse gesprekken en lekker weer heb ik een heerlijke dag sightseeing gehad.

Dat het hier lekker weer is kunnen de meeste Australische mensen trouwens niet beamen. (Het is hier nu winter, met 24 graden). De meesten die ik erover gesproken heb zeggen dat het zo koud is en dat ze niet kunnen wachten tot de zomer. En dat, dat vertellen ze me terwijl ik doodleuk ik een kort jurkje op slippertjes van het weer aan het genieten ben. “This weather is like the summer in Holland.”

Of ik al een beetje gewend ben? Het Engels spreken gaat steeds beter. Ik moet nog wel wennen aan het links aanhouden tijdens het lopen in de drukke stad. (Het heeft al voor een aantal gênante botsingen gezorgd) En verder let ik goed op als Google Maps zegt ‘neem de eerste afslag op de rotonde’ dat ik dan naar links moet, en niet naar rechts. (Daardoor heb ik laatst een kwartier (!) omgelopen) O ja, in de bus de haltes omroepen? Nee joh, vogel het zelf lekker uit! (Ik heb alle 21 stopplaatsen moeten tellen, en kwam zelfs nog bij de goede stopplaats uit - ik was wel een beetje trots-)

Vandaag is mijn laatste vrije dag en ik ga die bij Bondi Beach doorbrengen. Morgen begint mijn stage en daar heb ik ook wel erg zin in. Ik ga stagelopen bij een Online Marketingagency en zal de komende vier maanden de volledige werkweek op kantoor bezig zijn. Aan de bak dus!

Liefs,
Viev

  • 31 Augustus 2015 - 09:43

    Erna:

    Mooi geschreven Viev! Wat een heerlijke tijd voor je fijn! Blijf vooral genieten ondanks jouw drukke programma met stage.
    we blijven je natuurlijk op de voet volgen!
    Liefs Mama xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 31 Augustus 2015 - 13:22

    Mireille Breukelman:

    Leuk om je belevenissen te lezen! Ik blijf je volgen.... Succes met je stage-job! Liefs uit Hardenberg

  • 31 Augustus 2015 - 14:07

    Edith:

    fijn dat het goed met je gaat
    Een gezellig verhaal

  • 31 Augustus 2015 - 20:33

    Anja:

    Wat fijn dat je het al zo naar je zin hebt!! Succes met je stage en lekker genieten

  • 02 September 2015 - 00:21

    Merle:

    Leuk om je ervaring zo te lezen!
    Veel plezier en succes op stage!

  • 02 September 2015 - 11:46

    Diego:

    Hola!

  • 02 September 2015 - 11:47

    Diego:

    Saludos desde Chile!

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Viev

I fell in love with Australia

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 7286

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Rondreis Australië

19 December 2014 - 22 December 2014

Stedentrip London

03 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis USA

Landen bezocht: